home    about    browse    search    latest    help 
Login | Create Account

Prove di confronto varietale di piccoli frutti in coltivazione biologica

Cavallo, Luca ; Gamba, Ursula ; Spagnolo, Sandra and Pinna, Massimo (2007) Prove di confronto varietale di piccoli frutti in coltivazione biologica. [Comparison of berries varieties in organic cultivation.] Bollettino di Agricoltura biologica a cura del C.R.A.B. (3), pp. 35-46.

[thumbnail of bollettino_03_07_piccoli_frotti.pdf] PDF - English
453kB

Document available online at: http://www.provincia.torino.it/agrimont/file-storage/download/crab/pdf/bollettino_03_07.pdf


Summary

Mirtillo, lampone, ribes rosso e fragolina di bosco sono in Italia delle coltivazioni di nicchia, spesso presenti in aree marginali in aziende di piccole e medie dimensioni, in contrasto con quanto accade in Canada e Polonia dove i piccoli frutti sono coltivati in aree di alcune centinaia di ettari. La caratterizzazione di cultivar adatte alla coltivazione biologica è lo scopo di questa prova iniziata nel 2003 con l'organizzazione di una rete di campi in alcune aree di montagna e di collina della provincia di Torino.


Summary translation

Blueberry, raspberry, redcurrant and wild strawberry in Italy are niche cultivation that often are present in marginal areas in farms of little and middle size, in contrast with what happens in Canada and Poland where the berries are cultivated in areas of some hundred hectares. The characterization of suitable cultivars for the organic cultivation is the aim of the trial started in 2003 with the organization of a fields network in some mountain and hill areas of the province of Turin.

EPrint Type:Journal paper
Keywords:Berries, raspberry, blueberry, redcurrant, wild strawberry, variety comparison, organic cultivation.
Subjects: Crop husbandry > Breeding, genetics and propagation
Crop husbandry > Production systems > Fruit and berries
Research affiliation: Italy
Italy > CRAB - Provincia di Torino: Reference Centre for Organic Farming
Deposited By: Pinna, dr. Massimo
ID Code:15240
Deposited On:26 Jan 2009
Last Modified:12 Apr 2010 07:38
Document Language:Italian/Italiano
Status:Published
Refereed:Not peer-reviewed

Repository Staff Only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

View more statistics